czwartek, 19 stycznia 2012

Możliwości podręcznika interaktywnego

Ostatnio dużo mówi się o nowych technologiach wykorzystywanych w edukacji. Są one niezbędne w dzisiejszym świecie ze względu na wymóg pokolenia, jakie dziś nauczamy. Dzieci są w pełni „multimedialne” i na co dzień korzystają z komputerów, tabletów czy smartfonów. Z drugiej zaś strony są nauczyciele ze swoimi wypracowanymi i sprawdzonymi przez lata metodami nauczania.

Okazuje się jednak, że nowe narzędzia – e-podręczniki, rzutniki multimedialne czy tablice interaktywne są urozmaiceniem i pomocą nie tylko dla dzieci lubiących cyfrowe rozwiązania, ale także dla pedagogów. Poza szerokimi możliwościami ich wykorzystania w nauczania, dają też dużą oszczędność czasu. Nigdy wcześniej nie dało się sprawdzić wiedzy wszystkich uczniów jednocześnie i otrzymać natychmiastowy wynik. Jedynym rozwiązaniem było odpytywanie pojedynczych osób z listy lub pisemne sprawdzenie ich wiedzy. To wszystko jednak zabierało czas – dziś możemy to zrobić w jednej chwili.

Nieocenione jest również zwiększenie aktywności klasy i jej zaangażowania w zajęcia, którym towarzyszą nowe technologie. Cała grupa angażuje się w rozwiązywanie kolorowych i  interaktywnych zadań. Również badania wykazują ścisły związek wykorzystywania takich narzędzi ze wzrostem efektywności nauki. Możliwości, jakie dają podręczniki interaktywne można obejrzeć na poniższych filmach:

Prezentacja podręcznika interaktywnego "Matematyka z klasą”:



Prezentacje podręcznika „Przyroda z klasą” można obejrzeć po kliknięciu na poniższy link:



Prezentacja podręcznika „Geografia XXI wieku” znajduje się na stronie:



Zachęcamy do oglądania!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz