środa, 26 września 2012

Nowinki edukacyjne – aplikacje edukacyjne na komputery



Nowością na rynku są nie tylko urządzenia mobilne i szereg edukacyjnych aplikacji oraz narzędzi z nimi współpracujących, ale również całkiem nowe i zaskakujące programy na komputery. To właśnie z komputerem i siecią dzieci stykają się przecież od najmłodszych lat i często są w jego obsłudze bardziej biegłe od swoich rodziców. Uczniowie chętnie więc rozwiązują multimedialne zadania, ponieważ w przyjemny dla nich sposób łączą one edukację z zabawą. Nauka jest wtedy wielozmysłowa i również dzięki temu bardziej efektywna. Dla urozmaicenia pracy z komputerem warto skorzystać z nowych edukacyjnych aplikacji.

Jedną z nich jest aplikacja Kinect Quiz, którą można podzielić na dwie części: na edytor zagadnień oraz na  aplikację sterowaną gestami. Nauczyciel przy pomocy edytora tworzy własną bazę pytań proponując dwie odpowiedzi, gdzie tylko jedna z nich jest poprawna. Określa również przedział czasowy, przeznaczony na udzielenie odpowiedzi. Uczeń obsługując aplikację, za pomocą gestów dłoni wybiera odpowiedź (dzieje się to poprzez uniesienie lewej bądź prawej ręki nad głowę). Poprawne, a także błędne odpowiedzi są automatycznie zliczane. W momencie kiedy uczeń udzieli odpowiedzi na wszystkie przygotowane pytania ukazuje się wynik. Jest to niezwykle ciekawa forma przyswajania wiedzy w formie gry. Przy pomocy aplikacji można np. powtarzać materiał, który był na wcześniejszych zajęciach. 


Oto jak w praktyce działa aplikacja:


 W celu prawidłowego funkcjonowania aplikacji, należy zainstalować sterownik Kinect for Windows.

Aplikacja LangLearn – służy do rozpoznawania mowy. Składa się z  edytora pytań oraz sterowanej głosem aplikacji. Nauczyciel może stworzyć dowolną ilość baz pytań z możliwością ich zapisania oraz późniejszego edytowania. Dodawanie słów odbywa się w edytorze, gdzie tworzy się kategorie, np. zwierzęta – umieszczamy w nich polskie oraz angielskie odpowiedniki, a także obrazy odnoszące się do tych słów. Następnie uczeń podaje nazwy zwierząt, które ukazują się na tablicy. Aplikacja wymaga poprawnej wymowy słów, dlatego też częstokroć trzeba powtarzać słowo do momentu, kiedy aplikacja uzna wyraz za poprawny.


Przykład nauki z LangLearn 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz