czwartek, 1 marca 2012

Zmiany w podstawie programowej w "pigułce"

Poniżej prezentujemy zestawienie najważniejszych zmian w podstawie programowej dla szkół ponadgimnazjalnych od roku szkolnego 2012/13:

 
Stara podstawa programowa
Gimnazjum
Szkoły ponadgimnazjalne
Matematyka
Program gimnazjum dla klas I-III.
Kontynuacja programu gimnazjum w klasach I-III. Poziom podstawowy lub rozszerzony w zależności od profilu klasy
Historia
Program gimnazjum dla klas I-III.
Powtórzenie programu. Rozszerzenie w zależności od profilu klasy.
Przedmioty przyrodnicze: geografia, biologia, fizyka, chemia
Program gimnazjum dla klas I-III.
Powtórzenie programu. Rozszerzenie w zależności od profilu klasy.
Nowa podstawa programowa
Matematyka
Program gimnazjum dla klas I-III.
Poziom podstawowy lub rozszerzony w zależności od profilu klasy.
Historia
Program czteroletni, który zamyka I klasa w szkole ponadgimnazjalnej.
Kontynuacja programu nauczania gimnazjum i zakończenie go w I klasie. Następnie uczeń dokonuje wyboru czy zdaje maturę z historii:

·         Jeśli tak -> Kontynuuje naukę historii w trybie rozszerzonym, zostaje zwiększona ilość godzin w porównaniu do starej podstawy (łącznie 300 godzin).

·         Jeśli nie -> Kontynuuje naukę historii na przedmiocie Historia i Społeczeństwo od II klasy w wymiarze 120 godzin – tematyka zajęć dostosowana jest do zainteresowań uczniów.


Przedmioty Przyrodnicze: geografia, biologia, fizyka, chemia
Program czteroletni, który zamyka I klasa w szkole ponadgimnazjalnej.
Kontynuacja programu nauczania gimnazjum i zakończenie go w I klasie. Następnie uczeń dokonuje wyboru w zależności czy zdaje maturę z przedmiotów przyrodniczych czy nie:

·         Jeśli tak -> Kontynuuje naukę przedmiotu w zakresie rozszerzonym, w którym została zwiększona liczba godzin (łącznie 270 godzin).

·         Nauczyciele mogą też poświęcić więcej czasu na zajęcia terenowe.

·         Jeśli nie -> Kontynuuje naukę przedmiotów przyrodniczych na bloku uzupełniającym od II klasy – przyrodzie w wymiarze 120 godzin. Mają to być interdyscyplinarne zajęcia, które pozwalają nauczycielom na dopasowanie ich tematyki do zainteresowań i umiejętności uczniów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz