wtorek, 21 lutego 2012

Ach Barcelona…. czyli rozmowa z laureatką konkursu superpodreczniki.pl


Niedawno rozstrzygnęliśmy konkurs superpodreczniki.pl, w którym główną nagrodą ufundowaną przez Wydawnictwo Klett był wyjazd do Barcelony. Zadanie konkursowe polegało na odpowiedzi na pytanie „Dlaczego nauczanie jest Twoją pasją?”. Autorką najlepszej odpowiedzi jest Marta Górna, nauczycielka geografii, która uczy w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Mysłowicach. Pani Marta wraz z osobą towarzyszącą spędziła w styczniu weekend w słonecznej Barcelonie. Udało nam się „złapać” zwyciężczynię po powrocie i zadać jej kilka pytań. Krótką relację z tego wyjazdu znajdziecie na naszej stronie.


Jak udał się Pani pobyt w Barcelonie? 
Marta Górna: To był niezapomniany weekend! Udało nam się wiele zobaczyć, ale też – co dla mnie szalenie ważne zdążyliśmy poczuć klimat Barcelony. Fantastycznie było na chwilę oderwać się od codzienności, złapać trochę słońca i pobyć ze sobą. :)

Co zainspirowało Panią do napisania najlepszej odpowiedzi na pytanie w konkursie superpodreczniki.pl?
M.G.: Chyba po prostu moja praca, nie napisałam niczego, czego bym nie czuła.

Czuje się Pani spełnioną nauczycielką? Lubi Pani swoją pracę?
M.G.: Myślę, że tak. Lubię uczyć, lubię rozmawiać z młodzieżą, mam poczucie, że się rozumiemy

Dlaczego zdecydowała się Pani na udział w akcji Superpodręczniki?
M.G.: O akcji dowiedziałam się od koleżanki z pracy. Pomyślałam – fajna rzecz, dlaczego nie? Poza tym, mam ogromną potrzebę informacji w związku z reformą programową, chciałam nie tylko poznać, ocenić nowy podręcznik, ale też wgryźć się głębiej w nową rzeczywistość.

Czy uważa Pani takie akcje za potrzebne?
M.G.: Bardzo. Po pierwsze fantastycznie, że wydawnictwo poprosiło nas – nauczycieli – o głos. Po drugie, dla mnie tego typu przedsięwzięcia są odświeżające. Pomagają przyjrzeć się temu co robię na co dzień z innej perspektywy, dokonać ewaluacji, oceny tego jak pracuję, jak prowadzę lekcje.

Przypominamy, że cały czas można przyłączyć się do akcji recenzowania podręczników. Zapraszamy nauczycieli geografii, matematyki i przyrody do wyrażenia opinii na temat nowych podręczników. Do akcji dołączyć się można na stronie superpodreczniki.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz