Nowością na rynku są nie tylko urządzenia
mobilne i szereg edukacyjnych aplikacji oraz narzędzi z nimi współpracujących,
ale również całkiem nowe i zaskakujące programy na komputery. To właśnie z komputerem i siecią dzieci stykają
się przecież od najmłodszych lat i często są w jego obsłudze bardziej biegłe od
swoich rodziców. Uczniowie chętnie więc rozwiązują multimedialne zadania,
ponieważ w przyjemny dla nich sposób łączą one edukację z zabawą. Nauka jest wtedy
wielozmysłowa i również dzięki temu bardziej efektywna. Dla urozmaicenia pracy
z komputerem warto skorzystać z nowych edukacyjnych aplikacji.
Jedną z nich jest aplikacja Kinect
Quiz, którą można podzielić na dwie części: na edytor zagadnień oraz
na aplikację sterowaną gestami.
Nauczyciel przy pomocy edytora tworzy własną bazę pytań proponując dwie
odpowiedzi, gdzie tylko jedna z nich jest poprawna. Określa również przedział
czasowy, przeznaczony na udzielenie odpowiedzi. Uczeń obsługując aplikację, za
pomocą gestów dłoni wybiera odpowiedź (dzieje się to poprzez uniesienie lewej
bądź prawej ręki nad głowę). Poprawne, a także błędne odpowiedzi są
automatycznie zliczane. W momencie kiedy uczeń udzieli odpowiedzi na wszystkie
przygotowane pytania ukazuje się wynik. Jest to niezwykle ciekawa forma przyswajania
wiedzy w formie gry. Przy pomocy aplikacji można np. powtarzać materiał, który
był na wcześniejszych zajęciach.
Oto jak w praktyce działa aplikacja:
W celu prawidłowego funkcjonowania aplikacji, należy zainstalować sterownik Kinect for Windows.
Aplikacja LangLearn – służy do rozpoznawania mowy. Składa się z edytora pytań oraz sterowanej głosem aplikacji. Nauczyciel może stworzyć dowolną ilość baz pytań z możliwością ich zapisania oraz późniejszego edytowania. Dodawanie słów odbywa się w edytorze, gdzie tworzy się kategorie, np. zwierzęta – umieszczamy w nich polskie oraz angielskie odpowiedniki, a także obrazy odnoszące się do tych słów. Następnie uczeń podaje nazwy zwierząt, które ukazują się na tablicy. Aplikacja wymaga poprawnej wymowy słów, dlatego też częstokroć trzeba powtarzać słowo do momentu, kiedy aplikacja uzna wyraz za poprawny.
Przykład nauki z LangLearn
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz